Pages

Saturday, November 24, 2012

Asal usul R.O.T.H.S.C.H.I.L.D.

                                                                  Assalamuailakum 

So my 3 rd entry about rothschild.Ya rothschild...penah dengar?pernah??seumur hidup aku baru jumaat lepas aku dengar nama ni?memang cetek betul aku tentang sejarah dan tentang ilmu sebegini.Ilmu sebegini penting cuma aku saja tak suka ambil pusing..so aku cuba merungkai dan baca apa itu ROTHSCHILD.memang aku search kt internet  .memang banyak..kalau nak tahu asal usul rothchild ni memang dari dulu lagi dan masih ada di sini dan di malaysia pon dah ada...wah!!macam reporter plak..hahah ...jom kita kenal siapa itu mereka dan aku listkan beberapa -berberapa moment penting dalm sejarah mereka dan apa dia yang aku dok merepek panjang 2 ni..jom baca..




Rothschild 
  • Rothschilds mendakwa bahawa mereka adalah Yahudi, sedangkan pada hakikatnya mereka adalah Khazar.
  •   dari negara yang dipanggil Khazaria
  •  Sebab Rothschilds mendakwa menjadi Yahudi Khazar di bawah arahan Raja, ditukar kepada kepercayaan Yahudi pada 740 AD, tetapi kursus yang tidak termasuk menukarkan Mongolia Asiatic gen mereka kepada gen orang-orang Yahudi.
  •  kira-kira 90% orang di dunia hari ini yang memanggil diri mereka orang-orang Yahudi sebenarnya Khazar,
  •  suka dikenali, Ashkenazi orang-orang Yahudi.
  •  dakwaan mereka bahawa tanah Israel mereka oleh hak kelahiran, sedangkan pada hakikatnya tanah air mereka yang sebenar adalah lebih daripada 800 batu jauhnya di Georgia.
  •  tiap-tiap Perdana Menteri Israel itulah Yahudi Ashkenazi
  •  Empire Rothschild kemudian memperkenal System Bretton Woods utk menakluki dunia melalui perbankan, kewangan & ekonomi.
  •   Oleh itu apabila semua ini Perdana Menteri telah memihak Barat bagi penubuhan semula tanah air Yahudi, mereka telah dengan disedarinya sengaja berdusta kepada anda, kerana mereka tidak pernah menjadi sebahagian dari rantau itu, dan mereka tahu, kerana ia adalah mereka yang diri mereka Ashkenazi orang-orang Yahudi
  • asal usul israel .check link ini..banyak ilmu. 
  •  House of Rothschild adalah gelaran bagi sebuah keluarga Yahudi yang kaya-raya. Keluarga Rothschild bukanlah berasal dari keturunan yang kaya-raya tetapi kegemilangan Rothschild hanya mula kelihatan apabila keturunan mereka sampai kepada Meyer Amschel Rothschild (1743-1812).
  • Dalam isu penubuhan Illuminati , Meyer Amschel adalah individu yang bertanggungjawab memberi segala kemudahan kewangan kepada semua gerak kerja yang bakal dilakukan oleh Adam Weishaupt.
  • ni sejarah rothchild  
  •  David de Rothschild antara pewaris keturunan Rothschild yang paling popular sekarang ini.
  •   Adolf Hitler adalah cucu kepada salah seorang anak Amschel Moses Rothschild (Kanan) Alois Hitler, bapa kepada Hitler. 
  •  Penjenayah Ekonomi Antarabangsa
    Goldman Sachs adalah individu yang disyaki menaja perang Israel-Palestin pada 2008 lalu. Kesemua konspirasi-konspirasi teoris barat seperti Texe Marrs, Alex Jones, David Icke, Jeff Rinse dan lain-lain bersetuju sebulat suara bahawa perang tersebut didalangi oleh keluarga Rothschild melalui agennya Goldman Sachs Group.
 Ulasan
Sejauh mana benarnya sejarah Rothschild ini hanya Allah Yang Maha Mengetahui. Hanya cerita ini yang ada untuk dijadikan fakta asal-usul keluarga Rothschild dan ia pula bersumberkan pula dari buku-buku karangan Yahudi sendiri.

Jika dilihat di internet, buku-buku online atau wikipedia sekalipun, sejarah Amschel Moses Rothschild kurang didedahkan, jika ada pun ianya tidak lengkap.
Selain itu, sejarah Rothschild juga boleh dilihat di YouTube dengan olahan-olahan video yang menarik dan lebih mudah untuk faham.

Wallahu’alam…
Petikan atas ini ulasan dari web yang akiu search ini..ada betul juga apa yang diperkatakan.

Ulasan aku

Apa yang aku baca dan tahu tentang rothschild ni adalah mereka ini yang musuh kita secara terangan dan dalam gelap.maksud aku baru aku tahu siapa itu yahudi dan pengaruh mereka ke atas dunia ,sangt la besar ..termasuk perkara-perkara seharian kita..aku masih tak mahir dalam sejarah mereka ini ,sebab dari segi pembacaan aku mereka ini banyak penceritaan latar belakang mereka yang berkait antara satu sama lain dan dari segi kekayaan di dunia mereka pemegang yang terbesar .ramai yang masih tak tahu apa itu rothschild dan aku sendiri baru tahu..ini yang mereka perkataankan dan kita juga masih belajar tentang mereka ini.dan akan terus menerus untuk belajar..so apa yang dapat aku tahu ,aku dah tulis dan aku percaya masih banyak part yang aku tertinggal.harap kita semua dapat belajar di mana KITA BERADA SEKARANG??

Maaf jika masih tidak sempurna entry ini,aku pon masih buat researh about this topic.makan masa...tapi ini sahaja entry yang dpt aku buat dan kita faham .siapa ROTHSCHILD..

Wasalam
-Radzey rahman-

 

 

4 comments:

  1. Thank you atas ulasan. Tajuk ni masuk test exam saya, :)

    ReplyDelete
  2. salam. sy ad jual buku2 berikut;
    1. Teori Konspirasi : Rothschild Yahudi Kepercayaan Dajjal; rm 26.00
    2. Teori Konspirasi : Rahsia Simbol Yahudi; rm 24.00
    3. Teori Konspirasi : Rahsia Yahudi Walt Disney; rm 34.00
    berminat nk daptkannya boleh pm/whatsapp sy laju2;
    017-2256654
    017-2256654
    017-2256654

    ReplyDelete
  3. I don't think so : rujuk SEMULA ceramah berkaitan oleh Ustaz Badlishah

    ReplyDelete