Pages

Monday, June 8, 2015

Percaturan Tuhan

Salam and happy day's !


I'm back ! Maybe this is my first write up for this year 2015 ,Jun 08 .Memang agak lama tak jenguk BlogSpot yang berhabuk (Lupa password) .Ya for update kali ini ,lots of story moli yang tk sure patut simpan or just private my BlogSpot .

Ok ! I will sharing part yang rasa apa telah berlaku for this year !

Starting end of last year ,Alhamdulillah dah habis my studies for Diploma holder .So after a week examination ,saja tangan godek godek Jobstreet for applied my future ..Then rezeki Allah taala mungkin .Dapat panggilan interview di Intel .WOW! eventhough my first   expectation about this huge companies ,will be reject my resume yang mcm budak apply untuk intership.haha! Rezeki Allah tu mmg ada jika kita percaya pada Dia .Pengalaman interview yg pertama kali dalam hidup ,mmg paling RARE ! mat saleh dngn Chinese gurls yang rambut curlings mcm sabot kelapa ..Nervous tak tahu nak cakap lah,dah la English kita ,standard UK ..Apa lagi taram saja lah..memang kelakar dan part yang paling aku rasa paling tak leh blah amoi cina perempuan tu sampai remuk muka nak faham buah ayat aku bagi.hahaha! Then after a week , I got a phone call ,I got that job !!! what!! seriously ???
Alhamdullilah ,habis stdy ,tak sempat nak lepak rest bagai ...terus dapat kerja.eventhough tak masyuk sangat tapi for me ,what the most important ,pengalaman ,cara budaya orang bekerjapatut kita ambil sebagai rujukan ..Memang banyak gila aku belajar .Bidang yg belajar dan bidang bekerja ,sangat berbeza..so kepada anak muda di luar sana ,jangan terlalu expect yang course masa stdy tu akan hampa kerja course yang sama! 70 % ,aku believe yang kita akan dapat benda yang sangat berbeza dalam hidup ni .Until now  ,already 6 month ,aku kerja di intel .Pengalaman yang banyak aku timba everyday .Marah suka sedih semua complete.Itu lah pengalaman

Aku percaya setiap apa yang kita lakukan dan perkara yang kita buat tu ada manfaat untuk diri ,keluarga dan Allah ,percaturan tuhan tu sentiasa akan ada dengan kita dan berjalan dengan lancar .Part yang paling aku hargai dalam kehidupan yang Allah beri ,kasih sayang mama abah ,mak yang always support aku eventhough ada part of time aku mmg down .Perasaan sangsi dan tidak bersyukur dalam hati ni kadang kadang boleh buatkan emosi harian kita berubah and make stupid decision in our life.

Untuk perjalanan tahun ni ,aku harap akan berjalan seperti apa yang dirancang .Hoping Allah blessing our life .Sometime kita nak jadi seperti orang lain ,dan kita lupa  yang orang lain nak sangat jadi seperti kita.Bersyukur lah tatkala Allah dah menetapkan yang percaturan DIA lebih hebat dan tiada tandingan manusia,walaupun sekecil zarah.Terima kasih Tuhan .

Next post will be continue ...esok kerja .

Selamat malam dunia .Moga hari esok kita dibangunkan dengan semangat dan keberkatan Allah .

love my parents !


Regards with thanks

Mohamad Radhzi Bin A Rahman ,

"Rahdzi'..





No comments:

Post a Comment