Pages

Friday, July 26, 2013

Recap.duniawi.

Bila kita diduga,mesti kita salahkan org sekeliling kita.

"Awat dia xtolong aku,padahal aku ni bukan orang asing pon,adik beradik dia juga"..

"Baru aku tau bila susah,hampa hilang teruih,bila aku ada duit,senyum berjela hampa ikut belakang aku,tak guna punya kawan.mulai hari ni aku xkan percaya hang dah"..

Tu situasi yg kita kerap buat bila da masalah..apa kata kita try recap balik apa yg telah kita buat..mungkin ni pembalasan kita diataih apa yg kita buat mula2 dulu.

Ha la,kalau kita dah buat dari mula,benda yg xkena,patut ka akhir kita akan dapat elok? La ni Allah byaq cash.baik kita muhasabah diri kita,apa yg hang buat betoi,tobat hang akan dapat rezeki yang elok.STOP salahkan org lain.STOP salahkan adik beradik hang.STOP salah kawan hang.bukan depa semua buat hang kaya dan senang.tapi DIRI hang sndiri.

JANGAN gunakan drama untuk hang lepaskan diri.

Recap diri balik dan percaya pada Allah.

Tak salah kita buang ego untuk kebodohan kita sendiri.kita kan manusia hipokrit.belajarlah jadi jujur

No comments:

Post a Comment